پاورپوینت سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن
این پاورپوینت به معرفی استراتژی کایزن و سیستم مدیریتی بهبود مستمر می پردازد. موضوعاتی همچون فلسفه تغییر تدریجی، ابزارهای بهبود، و چرخه دمینگ را بررسی می کند.
پیام استراتژی کایزن:
در این جمله خلاصه میشود که حتی یک روز را نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود. ارائه پیشنهادات الزاما ماهی یا سالی یکبار نیست بلکه مستمر است.
برای مثال شرکت تویوتا که یکی از شرکتهای بنام در بکار گیری کایزن است در سال 1999 , 7000 کارمند این شرکت 75000 پیشنهاد ارائه دادند که 99 % آنها اجرایی شد. این بهبود های مستمر ولی جزئی سر جمع نقش زیادی در باال بردن بهره وری, بهبود کیفیت, ایمنی بیشتر و جلب رضایت مشتری دارد.
کایزن چیست؟
کایزن در ژاپن طی جنگ جهانی دوم بوجود آمده است که تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است. در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها الزام نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.
بهبود مستمر چیست؟
تقریبا از نامش پیداست و با اینکه بسیار ساده به نظر میرسد، اما این شعار حوزهی صنعت، به بهبود مستمر کسبوکار، فرایندها و روشِ کار شما اشاره دارد و نحوهی بررسی، برنامه ریزی، اجرا و تکمیل این بهبود، کار را پیچیده میکند. شما باید فلسفهی بهبودِ مستمرِ منطقی و پایدار را در کل سازمانتان ترویج دهید. با این کار، بهبود مستمر به چیزی فراتر از شعار روی پوستر تبدیل میشود و به این ترتیب روش همیشگیِ شرکتتان خواهد شد.
در بین مدلهای سرآمدی کسب و کار مدل «بنیاد اروپائی مدیریت کیفیت» یا EFQM, Eropean Foundation for Quality Management معروفترین مدل میباشد بهبود مستمر(بهبود افزایشی، بهبود نردبانی) یک فرایند یا ابزار بهبود بهرهوری است که قصد دارد یک رشد ثابت و سازگار و بهبود در تمامی قستمهای یک فرایند یا فرایندها ایجاد کند. بهبود مستمر پایایی فرایند و امکان بهبود آن را در آینده تضمین میکند. وقتی قصد، رشد سازمان و توسعه ترقی باشد، شناختن تمامی فرایندها و توسعه تحلیل اندازهگیری هر یک از مراحل فرایند ضروری است. بعضی از ابزارهای بهبود مستمر شامل تحلیل اقدامات اصلاحی، فعالیتهای پیشگیرانه، ممیزی داخلی و رضایت مشتری میباشند. سیستمهای مدیریتی ISO مانند سیستم مدیریت کیفیت یا سیستم مدیریت زیستمحیطی از این ابزار استفاده میکنند تا تضمین کنند که هدف کلی یک سازمان بدست آمدهاست.
یکی از قدرتمندترین ایدههایی که دمینگ ارائه کرد، چرخه بهبود مستمر بود. این چرخه چهار مرحله دارد:
نخستین مرحله، برنامهریزی برای تغییر هر چیزی است که تلاش میکنید بهبود یابد.
مرحله دوم، انجام آن تغییر در مقیاسی کوچک است.
سومین مرحله، مشاهده و بررسی نتایج
چهارمین مرحله، تصمیمگیری و اقدام مجدداست.
سیستم مدیریتی بهبود مستمر چیست؟
“کایزن” یک شیوه مدیریت ژاپنی است که در ایران به “بهبود مستمر” مشهور است. این سبک مدیریت فرهنگ وشیوه نگرشی ژاپنی را به خود نمایان کرده است. به گزارش کارمند ایرانی به نقل از بانکی دات آی آر، در سال ۱۹۸۰، تولید ناخالص ملی ژاپن، درسومین رده جهانی قرار داشت اما این کشور با استفاده. …
“کایزن” یک شیوه مدیریت ژاپنی است که در ایران به “بهبود مستمر” مشهور است. این سبک مدیریت فرهنگ وشیوه نگرشی ژاپنی را به خود نمایان کرده است.
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 40
پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.