پاورپوینت اصول روابط عمومی نوین
این پاورپوینت به بررسی اصول روابط عمومی نوین پرداخته و شامل موضوعاتی از قبیل تاریخچه و تعاریف افکار عمومی، ارکان و اصول روابط عمومی، استراتژی های ارتباط مؤثر، و روابط عمومی الکترونیک است.
تاریخچه افکار عمومی :
افکار عمومی برای نخستین بار در قرن هجدهم میلادی معنا و مفهوم امروز خود را به دست آورد. برای نخستین بار سیسرون سیاستمدار رومی که در سال 51 قبل از میلاد مسیح در سیسیل اقامت داشت از دوست خود خواست وی را در آنچه در شهر می گذرد در جریان قرار دهد. ماکیاولی در قرن پانزدهم در کتاب شهریار توجه به افکار عمومی را در خصوص هنر تصاحب قدرت و حفظ آن مطرح کرد. اما اختراع چاپ و پیدایش پروتستان ها در قرن شانزدهم توجه به افکار عمومی را افزایش داد. اما به طور مستقیم افکار عمومی اختراع دموکرات های پارلمانی جدید است.
ابداع مفهوم افکار عمومی را به ژاک روسو نسبت می دهند. ژاک نکر وزیر دارایی فرانسه (لویی شانزدهم) واژه افکار عمومی را در سراسر اروپا گسترش داد. مطبوعات، کلام چاپ شده و مردان سیاستمدار 3 عامل رشد و نمو افکار عمومی بودند.
با ظهور سرمایه داری تجاری، طبقه اجتماعی جدیدی پیدا شد که بورژوازی لقب گرفت. فرد نه تنها از نظر دینی بلکه از نظر اقتصادی و سیاسی هم به کنشگر آزاد تبدیل شد. (ایجاد حیطه اقتدار عمومی)
تعریف افکار عمومی :
واژه افکار در اصل به معنای نظر بوده است. مفهوم مخالف عقل. افلاطون نظر را جدا از علم و اندیشه استدلالی می دانست.
گابریل تارد که بنیانگذار افکار عمومی علمی است از پیدایش عموم در جامعه های معاصر سخن می گوید و آن را به عنوان نوع مثبت تجمع در برابر توده که با عمل خشونت بار و نسنجیده مشخص می گردد توصیف می کند.
کولی می گوید: افکار عمومی حاصل جمع ساده نظر افراد جدا از هم نیست بلکه یک سازمان، یک محصول همکاری مبتنی بر ارتباط و تاثیر متقابل است.
فهرست مطالب
تاریخچه افکار عمومی
تعریف افکار عمومی
برخی مفاهیم در حوزه افکار عمومی
منشاء تشکیل افکار عمومی
تعاریف روابط عمومی
ویژگی های روابط عمومی
کلید واژه های روابط عمومی
روابط عمومی فرایند است
ارکان روابط عمومی
6 اصل طلایی روابط عمومی
مدل برنامه ریزی در روابط عمومی
ضرورتهای مخاطب پژوهی
شناخت ویژگی های مخاطب
الگوی آرمانی ارتباط با مخاطب
تعیین پیامهای روابط عمومی
ویژگیهای فرستنده
استراتژی های روابط عمومی
ارتباط مؤثر و اثربخش چگونه ؟!
خلاصه فهرست شخصیتی روابط عمومی
ویژگی های مدیر روابط عمومی موفق
چهار مدل روابط عمومی
نظریه های روابط عمومی و ارتباطات بر حسب مخاطب
جایگاه و وظایف روابط عمومی
فنون ارتباط با رسانهها
تحقیقات و پژوهش
روابط عمومی الکترونیک
فنون روابط عمومی الکترونیک:
ویژگی های عصر جدید( عصر ارتباطات )
نقش روابط عمومی ها در عصر جدید
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 37
پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.