تجربیات تدریس هنر راهنمایی
فایل تجربیات تدریس هنر راهنمایی بصورت ورد و قابل ویرایش به اضافه سه فرم داده شده توسط آموزش پرورش بصورت کاملا عالی و تضمین شده می باشد فهرست مطالب در زیر آمده است. و بالای ۵۰ صفحه می باشد.
تجربیات تدریس هنر راهنمایی
مقدمه
مهم ترین هدف آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای بالا بردن سطح شناخت، تقویت، خلاقیت و قدرت بررسی نقد و تحلیل در آن ها است. یکی از راه های تحقق این امر آموزش صحیح هنر به دانش آموزان است. از جمله هنرهایی که می تواند دسترسی به اهداف مورد اشاره را تسریع کند، هنرهای تجسمی است به خصوص نقاشی و کاردستی. یقیناً هنرهای دیگر نیز هر کدام در بالا بردن بهره ی هوش، قدرت، ابتکار و تلطیف احساس سهمی دارند. ولی نقاشی و کاردستی جزء هنرهایی هستند که در حین تحصیل هر دانش اموز و در خلال آموزش هر درس بیش از هنرهای دیگر کارآیی دارند. هدف از آموزش هنر خصوصاً در مدارس هنرمند شدن دانش آموز نیست بلکه تنها برای تقویت شناخت دانش آموز از پیرامون خویش است. تا بحال هیچ کلاس و معلمی به خودی خود نتوانسته است یک هنرمند بسازد زیرا هنر امری ذاتی و فطری است کلاس آموزش هنر و دروس هنری فقط می تواند بخش صنعتی و نظری هنر را تامین کند و در بالا بردن سطح آگاهی ها و اطلاعات عمومی هنری دانش آموزان موثر باشند. لذا آنچه که در مدارس به عنوان هنر به دانش آموزان آموزش می دهند باید ابزاری برای شناخت مفاهیمی که در دیگر دروس آوزش داده می شود باشد.
نکات کلیدی :
تجربیات ، روش تدریس ، پیشنهادات
فهرست مطالب
مقدمه 8
نکات کلیدی : 8
وظایف معلمان هنر: 9
تجربه 1 : تجربه ارزشیابی به روش جدید درس هنر و تبیین آن : 10
تبیین تجربه : 10
معایب روش برگزاری آزمون عملی در یک جلسه کلاس: 10
مزایای روش جدید 11
تجربه 2 : استفاده از طبیعت : 11
تجربه 3 : تشویق به خوش خطی : 11
تجربه 4 : نمایشگاه : 11
تببین تجربیات : 12
روش تدریس هنر به دانش آموزان: 12
ارزش یابی آثار دانش آموزان: 13
نگهداری ابزار و مواد: 14
مشکلات و چالش ها تدریس هنر : 14
درسی که دیر شروع می شود 14
تدریس و یادگیری هم برای دانش آموز و هم برای دبیر هنر 15
نبود کارگاه هنر 15
مشکلات کتاب های هنر دوره راهنمایی: 20
هنر دنیای عشق است 25
تعریف هنر از دیدگاههای مختلف 26
نقش و اهمیت هنر در زندگی: 27
اهداف هنر در مدارس راهنمایی: 28
راهکارهای درس هنر در مقطع ابتدایی: 30
درس هنر مجالی برای تفکر و پرورش خلاقیت در دانش آموزان 34
نگاهي به روش تدريس مبتني بر خلاقيت در درس هنر راهنمایی 39
كلاس درس و خلاقيت 41
گام هاي دست يابي به خلاقيت 43
مراحل نخست روش تدريس مبتني بر خلاقيت 46
مرحله نخست : ارائه ي مسئله 46
مرحله دوم: راه حل يابي 46
مرحله سوم: گزينش و كاربست 47
مرحله چهارم: ارزشيابي 47
ارائه راهکار برای تدریس هنر دوره راهنمایی : 48
1- تفكر خلاق را با ارزش بدانيد. 48
2- بچه ها را نسبت به محرك هاي محيطي حساس تر كنيم. 48
3- دست كاري اشيا و عقايد را تشويق كنيد. 49
4- چگونگي آزمايش منظم عقايد را ياد بدهيد. 49
5- تحمل عقايد تازه را افزايش دهيد. 50
6- از تحميل يك الگوي خاص اجتناب كنيد. 50
7- دركلاس جوي خلاق ايجاد كنيد. 50
8- به كودك ياد بدهيد تفكر خلاق خود را ارزشمند بداند. 50
9- مهارت هايي به منظور اجتناب از بدآموزي همسالان آموزش دهيم. 51
10- اطلاعات لازم راجع به فرايند خلاقيت را ارائه دهيم. 51
11- احساس ضعف در برابر شاهكارها را دور كنيد. 51
12- يادگيري خودانگيز را تشويق و ارزشيابي كنيد. 52
13- خاري در پا ايجاد كنيد. 52
14- براي تفكر خلاق ضرورت هايي ايجاد كنيد. 53
15- موقعيت هايي براي فعاليت و فرصت هايي براي آرامش ايجاد كنيد. 53
16- براي رسيدن به عقايد، منابع قابل دسترس فراهم كنيد. 53
17- عادت رسيدن به كاربرد كامل عقايد را تشويق كنيد. 54
18- انتقاد سازنده را گسترش دهيد و فقط انتقاد كردن را آموزش ندهيد. 54
19- كسب شناخت در رشته هاي گوناگون را تقويت كنيد. 54
20- معلماني با روح حادثه جويي باشيد. 54
توصیه و راهکار ها و ارائه پیشنهاد به دبیران هنر 55
نتیجه گیری : 58
منابع 59
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 59
پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.