پاورپوینت درباره برنامه‌ ریزی منابع سازمانی ERP

این پاورپوینت به بررسی برنامه‌ ریزی منابع سازمانی (ERP)، تعریف، ویژگی‌ ها، زیرسیستم‌ ها، هزینه‌ ها و عوامل موفقیت در پیاده‌ سازی آن در سازمان‌ ها می‌ پردازد.

پاورپوینت درباره برنامه‌ ریزی منابع سازمانی ERP

تعریف سیستم‌های اطلاعاتی (Information System)

یک سیستم اطلاعاتی را می‌توان مجموعه‌ای از اجزاء مرتبط با هم تعریف کرد که اطلاعات را به منظور حمایت از هماهنگی، تصمیم‌گیری و کنترل در یک سازمان، جمع‌آوری، پردازش، ذخیره، بازیابی و توزیع می‌کند.

در یک سیستم اطلاعاتی سه عملیات Input، Process و Output منجر به تولید اطلاعات می‌شود.

انواع سیستم‌های اطلاعاتی (IS)

سیستم‌های پشتیبان عملیات مثل: TPS، PCS، OAS، ECS
سیستم‌های پشتیبان مدیریت مثل: MIS، DSS، EIS

سیستم‌های پشتیبان عملیات:

– پشتیبانی عملیات روزانه
– پشتیبانی عملیات وظایف سطح پائین مدیریت
– تولید اطلاعات به وسیله/ مورد استفاده در فرآیندهای تجاری

سیستم‌های پشتیبان عملیات شامل:

– سیستم‌های پردازش رویدادها (Transaction Processing Systems: TPS)
این سیستم‌ها وظیفه پردازش اطلاعات فرایندهای کاری را بر عهده دارند.
– سیستم‌های کنترل فرآیند (Process Control Systems: PCS)
این سیستم‌ها وظیفه کنترل فرآیندهای صنعتی و تولید را بر عهده دارند.
– سیستم‌های خودکار اداری (Office Automation System: OAS)
این سیستم‌ها وظیفه اتوماسیون اداری را بر عهده دارند.
– سیستم همکاری و ارتباطات سازمانی (Enterprise Collaborations Systems)

سیستم‌های پشتیبان مدیریت:

– این سیستم‌ها اطلاعات و پشتیبانی لازم برای تصمیم‌گیری کارآمد مدیران را فراهم می‌آورند.
– اطلاعات سیستم‌های پشتیبان عملیات را برای استفاده مدیران تلخیص می‌کنند.
– به طور عمده در سطوح استراتژیک و مدیریتی (تاکتیکی) سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم‌های پشتیبان مدیریت شامل:

– سیستم اطلاعات مدیریت (Management Information System: MIS)
این سیستم‌ها تأمین‌کننده اطلاعات برای کمک به تصمیم‌گیری‌های روزانه مدیریت (ساخت یافته) در سطوح مختلف است.
– سیستم پشتیبان تصمیم (Decision Support System: DSS)
این سیستم‌ها تأمین‌کننده اطلاعات برای کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریت در سطوح ارشد و میانی برای موارد غیر ساخت یافته است.
– سیستم اطلاعات مدیریت ارشد (Executive Information System: EIS)
این سیستم‌ها تأمین‌کننده اطلاعات خاص برای مدیریت ارشد و میانی در ارتباط با فاکتورهای بحرانی (CFs) برای رسیدن به اهداف استراتژیک سازمانی است.

فهرست مطالب

سیستم‌های اطلاعاتی و انواع آن
ERP چیست؟ (تعریف)
ERP سیستمی جامع و کاملاً یکپارچه
زیرسیستم‌های موجود در ERPو Oracle ERP
ویژگی‌های ERP و Oracle ERP
دستاوردهای ERP
برای استقرار ERP در یک سازمان از کجا شروع کنیم؟
هزینه‌های پیاده‌سازی ERP
عوامل اصلی موفقیت در پیاده‌سازی ERP
مطالعه موردی
برخی شرکت‌های برق که از سیستم Oracle بهره می‌برند

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 46

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.