مستندات دینی و عربی (جدید)
مستندات دینی و عربی (جدید)
مقدمه
اینجانب حبیبه درگاهی ممان دارای مدرک ——– با — سال سابقه خدمت به عنوان دبیر دینی و عربی در آموزش وپرورش یکی از مدارس دبیرستانی پسرانه آموزش وپرورش استان مرکزی به نام مدرسه دبیرستان ——- واقع دربخش —— که تعداد دانش اموزان این مدرسه ——نفر مشغول به خدمت هستم. تربیت دینی یکی از مهمترین اهداف نظام آموزشی کشور است و اهمیت و جایگاه ویژه آن باعث شده است درس مستقلی، که عموماً تحت عنوان قرآن و تعلیمات دینی شناخته میشود، با سایر دروس در هر پایه تفاوتهای عمدهای داشته باشد. اصولاً ماهیت دروس دینی بهگونهای است که از نظر محتوای آموزشی، فرایند یادگیری و شیوههای آموزشی با دروس دیگر قابل مقایسه نیست.
به عبارت دیگر، هر فعالیتی که از سوی معلم برای یادگیری در دانشآموز انجام شود، صرفنظر از ارزش محتوای مورد یادگیری، آموزش و تدریس محسوب میشود. در این صورت و دروسی چون ریاضی، جغرافیا، زیستشناسی، تاریخ، علومپایه و… همگی از این نظر در یک ردیف جای میگیرند، اما اگر یادگیری را مفهومی فراتر از آموزش تلقی کنیم و در واقع آن را هدف آموزش بدانیم، در آن صورت باید فرایندی را که در استمرار زمان باعث ایجاد تمرین، تجربه و تغییرات تدریجی و نسبتاً پایدار در دانشآموز شود، یادگیری تلقی کرد. درس دینی از این نظر با سایر دروسی که نام بردیم بسیار متفاوت است.
فهرست
مقدمه 1
ارزیابی عمومی 2
وظایف شغلی 2
ـ نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: 5
ـ نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: 5
اهداف و اصول آموزش دینی 5
عناوین تجارب 10
تجربه 1 10
تجربه 2 12
تجربه 3 16
تجربه 4 18
مشکلات تدرس دین و زندگی 21
مشکلات تدریس عربی 23
تهدیدات 24
راهکارهای تدریس دینی 27
راهکارهای تدرس عربی 29
اقدامات خاصی 31
بیان نکات ویژه و کلیدی 31
برنامه خاص 31
نتیجه گیری 32
منابع 33
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 34
پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.