گزارش تخصصی راههایی برای ایجاد انگیزه یادگیری دانش اموز و تغییر رویکرد آموزشی توسط معلم
دانلود گزارش تخصصی راههایی برای ایجاد انگیزه یادگیری دانش اموز و تغییر رویکرد آموزشی توسط معلم
چکیده:
هدف اصلی این گزارش، شناخت نیازها و رفتار انسان در درون سازمانهای آموزشی است. کوشش بر این است که رفتار از جنبههای فطری انسان تفسیر شود و راههای برانگیختن دانش آموزان با تکیه بر همین نیازها مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه راهی به سوی شناخت شخصیت و استعدادهای خود و دیگران و تکامل آنهاست.
میزان کوشش و فعالیت هر فرد در سازمان به میزان انگیزش او بستگی دارد. مطالعه انگیزش، کوششی برای شناخت و پاسخ به چراهای رفتار است. این که چرا انسانها رفتارهای متفاوتی دارند و چرا یک معلم و دانش آموز خود را با میل، رغبت، پشتکار، جدیت و به هنگام انجام میدهد و دانش آموز یا معلم دیگر برای انجام دادن حداقل کار باید تحت فشار قرار گیرد، از مباحث انگیزش است.
با این شناخت میتوان زمینههای تأمین نیازها و شکوفایی استعدادها را فراهم ساخت و در نهایت، سبب رضایت و خشنودی معلمان، دانش آموزان و دانش آموزان محیطهای آموزش شد.
مقدمه:
توانایی اداره کلاس و ایجاد رفتار مطلوب در دانش آموزان، بخش مهمی از کار هر معلم و کلاس و زمینه مناسبی برای یادگیری است. به نظر میرسد معلم برای اداره مطلوب و منظم کلاس درس به دو مهارت نیاز دارد:
۱-بر قراری ارتباط مؤثر و مثبت با دانش آموزان.
۲- مدیریت کلاس.
این دو مهارت باعث تسهیل امر آموزش و کاهش رفتارهای نامطلوب دانش آموزان میشود. جو کلاس در هر شرایط بر نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه مطالعه، تحصیل و حتی خود پنداری آنها تأثیر میگذارد.
فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
ایجاد انگیزه: ۴
بیان مسئله: ۴
راهبردها: ۵
علل رفتارهای نامطلوب دانش آموزان: ۶
تأثیر انتظارات معلم: ۸
استفاده از روش یادگیری مشارکتی در کلاس ۹
یادگیری یعنی چه؟ ۱۲
روش یادگیری مشارکتی: ۱۳
روشهای ایجاد یا افزایش انگیزه در فراگیران: ۱۴
نتیجه گیری: ۱۵
نتایج روش پیشنهادی: ۱۵
منابع: ۱۶
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 16
پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.